Lähetystyö

Lähetystyön toiminta-ajatuksena on edistää lähetyksen tuntemusta ja kannatusta omassa seurakunnassa. Lähetyksen sanoma on viesti Jumalan rakkaudesta. Lue lisää...Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Lähetysväki järjestää vuosittain kahdet myyjäiset, loppukesällä Nousiaisten päivien yhteydessä ja jouluaikaan seurakuntakodissa, jotka ovat aina odotettuja tapahtumia. Vuosittain järjestetään myös yksi tai kaksi lähetysiltaa lähetyksen hyväksi (esim. lauluillat, SLEY:n illat) ja lisäksi lähetyksen asiaa pidetään esillä niin jumalanpalveluselämässä kuin eri ikäisten seurakuntalaisten toiminnassa. Jouluisin lauletaan Suomen lähetysseuran Kauneimpia joululauluja.

Seurakunnassa toimii Lähetyksen työryhmä, joka kokoontuu noin kaksi kertaa vuodessa suunnittelemaan toimintaa. Työryhmän kokoonkutsujana toimii seurakuntapastori.

LÄHETYSTYÖN NIMIKKOLÄHETIT JA -KOHTEET

Nousiaisten seurakunnan nimikkolähetteinä toimivat tällä hetkellä Päivi ja Hiroaki Yoshimura Japanissa. Seurakunta tukee myös Suomen lähetysseuran kautta Thaimaan ev. lut. kirkon seurakuntatyötä Thaimaassa ja Suomen luterilaisen evankeliumiyhdistyksen kautta Japanissa ja Keniassa tehtävää työtä.

Päivi ja Hiroaki Yoshimura, Japani

Päivi ja Hiroaki Yoshimura aloittivat lähetystyön syksyllä 2010 Japanin evankelis-luterilaisen kirkon työyhteydessä. Yoshimurat työskentelevät Tokiossa Suomi-kirkolla japaninkielisessä seurakunnassa.

Yoshimurat ovat olleet seurakunnan nimikkolähetteinä vuodesta 2010.